Wednesday, March 26, 2014

SEMUANYA PERTAMA KALI




Masa aku belek-belek folder gambar time aku diploma di UiTM dulu ( sekitar 2004-2007) kat komputer aku, maka ternampaklah satu gambar yang aku rasa amat bermakna..Muda tak muka aku kat atas ni? Ho.ho. Masa ni umur aku 19 tahun ( 2005). Untuk makluman jugak, gambar kat atas inilah merupakan gambar first yang aku dan awek aku ketika itu ( sekarang dah jadi isteri dah.). Masa ni baru beberapa bulan kitaorang couple..Ade cerita di sebalik gambar ni. Masa tu kitaorang pergi dating kat Terminal One Seremban. First dating kitaorng memang janggal giler aku rasa.Masing-masing diam..Time makan memang tak bercakap langsung.. Malu la kununnyer.. Lepas makan kitaorang dulu kat kerusi yang diletakkan di ruang legar pejalan kaki. Beberapa minit kitaorang duduk, datanglah seorang brader ni lalu berkata 

" maaf dik, kerusi ni untuk dijual" (sambil tangannya menunjukkan kedai perabot di depan kami)

Ceh.. rupanya kitaorng duduk kat depan kedai perabot..Macm mana la tak perasan..ha,ha.

Masa tu ramai orang disekeliling kami..Dek kerana malu punya pasal..aku dan bini aku pun buat muka selamba amik gambar dulu sebelum kitaorang blah dari tempat tu..Nak berlagak tenang kot..he.he

Jadi terhasilah gambar tersebut yang diambil dengan menggunakan Handphone Nokia 3200 

Nokia 3200 ( Tahun 2005 dengan harga aku beli RM 500)


So, gambar pertama kitaorang dah berusia hampir 9 tahun dah..Memang betul kata orang, benda yang pertama kali akan dikenang sampi bila-bila...