Monday, December 10, 2018

REPORT CARD DAY

Hujung tahun selain musim cuti sekolah, saat yang ditunggu-tunggu oleh ibu bapa adalah Hari Laporan Prestasi atau Report Card Day. Bulan lepas, aku dan iza pergi ke Tadika Aqil untuk sesi perjumpaan ibu bapa dan teacher berkenaan prestasi Aqil sepanjang 2018. Ragam Aqil hari tu adalah takut-takut dan malu. Mungkin takut kena marah dengan kami serta malu perbualan kami 100% berkisar pasal dia. Alhamdulillah feedback daripada teacher mengenai sesi pembelajaran dia sangat positif. Dari segi pergaulan dengan rakan-rakan berada dalam tahap terbaik cuma cepat touching  bila kena marah dengan teacher.ha.ha.

Cubaan menyembunyikan wajah disebalik lengan sado ibu




 Apa pun, bagi aku dan iza, tiada tekanan untuk Aqil harus cepat pandai dalam sesi pembelajaran dia di taska ni. Peringkat 4 tahun usia dia adalah usia bermain bagi kanak-kanak. Biar dia raih pengalaman (dari segi pergaulan terutamanya) sebanyak mungkin sebelum beralih ke sesi persekolahan yang sebenar. Seingat aku, diimbas masa silam aku, sejak aku prasekolah sampailah peringkat SPM, Arwah abah dan mak langsung tak pressure aku dari segi pencapaian akademik. Apa yang penting, aku ade usaha untuk memajukan diri sendiri. Arwah abah pesan jaga hubungan dengan Allah nescaya Allah akan menjaga kita. Aku harap dapat terapkan prinsip ni kat anak-anak aku.




No comments:

Post a Comment